Webbinarium: Hjärnan och lärandet

Av | 18 december, 2020

Språklärarnas riksförbund bjuder in dig och dina kollegor till ett

webbinarium med författarna bakom boken:

 Hjärnan och lärandet (2020)

Under panelsamtalet diskuterar vi bland annat inlärningsfaktorer som gynnar språkinlärning. Vi fördjupar oss i frågor om hur motivation, kreativitet och skärmtid påverkar ungdomars inlärning och får höra mer om ett konkret exempel från Kattegattsgymnasiet i Halmstad där man tillsammans med hjärnforskare arbetar med ett projekt för att bli en ”hjärnsmart” skola.

Våra fyra gästföreläsare är:

Bertil Thomas, docent i reglerteknik vid Chalmers, Ordförande i Neuroforum (frågor om föreningen Neuroforum samt om syftet med boken)

Joanna Giota, professor i pedagogik och specialpedagogik vid Göteborgs Universitet, (frågor om motivation, individualisering i skolan m.m.)

Rolf Ekman, professor i neurokemi vid Göteborgs Universitet, (frågor om projektet vid Kattegattgymnasiet, stress m.m.)

Anders Hill, ämneslärare, konsult och utbildare inom interkulturell kommunikation (frågor om språkinlärning, skoldebatt, skärmanvändning m.m.)

Författarna svarar gärna på dina frågor:

Skicka in dina frågor och din anmälan via Google-formuläret.

Frågorna till författarna behöver ha inkommit senast den 01 februari.

Anmälan stänger den 09 februari.

Webbinariet äger rum: 11 februari 2021

Tid: 17.15-18.15

Plats: ZOOM, en länk till ZOOM kommer att skicka ut till alla anmälda deltagare en dag innan webbinariet.

En reaktion på “Webbinarium: Hjärnan och lärandet

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.